سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود : یاد دهید و آسان گیرید و سخت مگیرید [ابن عباس]
امام حسین علیه السلام
درباره



امام حسین علیه السلام


علی اصغر
مطالبی که به طور سلسله وار در این وبلاگ مشاهده می فرمایید مجموعه سخنرانى هاى استاد آیت الله مصباح یزدی است که در حسینیه شهداى قم در محرم 1421 بیان شده و تحت عنوان آذرخشی دیگر از آسمان کربلا چاپ و منتشر گردیده است. ضمناً مدیر وبلاگ فقط منعکس کننده مطلب می باشد.

عبرت هاى تاریخ: نقل این داستانها براى ما چه سودى دارد؟ در گذشته هاى دور بنى امیه چنین بلاهایى را بر سر مسلمانان آوردند. اما امروز الحمد للّه نه ما از بنى امیه هستیم و نه حاکمان ما بنى امیه هستند! آیا امروز از جنگ کربلا خبرى نیست؟ کسى که گفت «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا»، بدون دلیل این سخن را نگفت. جریانات تاریخى هر روز تکرار مى شود. درست است که روش ها، تاکتیک ها و شعارها تغییر مى کند، اما جنگ حق و باطل همیشه خواهد بود. همیشه افرادى هستند که به نام طرفدارى از اسلام قصد ریشه کن کردن اسلام را دارند. روزى به نام انقلابى، روزى به نام مجاهد و روز دیگرى با اسم و عنوانى دیگر.

همین افراد هستند که با معاویه و یزید بیعت کردند. مگر مسأله عجیبى است؟ لازم نیست حتماً کسى باشد که بگوید «لعبت هاشم بالملک». اگر گفته شد « تاریخ مصرف احکام اسلام گذشته است» این تعبیر دیگرى از «لعبت هاشم بالملک» است. آن زمان گفتند بنى هاشم با سلطنت بازى کردند، امروز مى گویند آخوندها مردم را به بازى گرفته اند! اگر احکام 1400 سال پیش براى امروز کاربرد ندارد و تاریخ مصرف آن گذشته است، یعنى باید آنها را به مزبله ریخت العیاذ بالله ـ مگر با داروها و مواد غذایى که تاریخ مصرف آنها گذشته است چه مى کنند؟ آنها را مى سوزانند یا در مزبله مى ریزند. امروز مى گویند تاریخ مصرف احکام اسلام گذشته است. با وجود اینکه عده اى چنین سخنانى مى گویند، مجدداً بعضى از مردم به همین افراد رأى مى دهند.

ما باید این جریانات را تحلیل کنیم تا متوجه شویم که ما در چنین شرایطى چگونه عمل خواهیم کرد. حوادث تاریخى هر روزى به شکلى تکرار مى شود. من و شما هم امروز در صحنه اى هستیم که در یک طرف آن حسین(علیه السلام) و در طرف دیگر یزید قرار گفته است. تعجب نکنید! حق و باطل همیشه در مقابل هم هستند. کسانى که مى خواهند دین بماند در مقابل کسانى که قصد براندازى دین را دارند. مگر براندازى دین غیر از این است؟ مگر نگفتند مشکل حاکم شدن دموکراسى، اسلام است؟ مگر نگفتند تاریخ مصرف احکام اسلام گذشته است؟ مگر نگفتند آزادى با اسلام نمى سازد؟ مگر نگفتند مشکل ما براى احیاء دموکراسى، اسلام است که به زودى حل خواهد شد؟ این سخنان یعنى چه؟ آیا حتماً باید کسى که نامش یزید است، چنین سخنانى را بگوید، تا یزید باشد؟ متأسفانه کسانى که از ایشان انتظار نمى رفت، از چنین افرادى حمایت مى کنند.

امروز هم براى من و شما عاشورایى است. امروز هم در صحنه حسینى هست و در مقابل او یزیدى. اگر کسانى نقاب بر چهره زدند، من و شما باید با هوشیارى، آنها را بشناسیم. باید بررسى کنیم و ببینیم چه کسى درد دین دارد و چه کسى براى احکام اسلام دل سوزى مى کند؟ در مقابل دین، امور زیادى را مى توان مطرح کرد; امورى مانند ملیت! نیاکان! تخت جمشید! این امور چه ارتباطى با اسلام دارد؟ آیا ما انقلاب کردیم تا تخت جمشید زنده شود؟ آیا انقلاب ما براى احیاء چهارشنبه سورى بود؟ آیا مردم ما براى ترویج فحشاء و منکر بین جوانان و آزاد شدن اختلاط دختر و پسر انقلاب کردند؟ آیا شهداى ما براى این که شخصیت هایى از در مجالس عیش و عشرت، مشروب خوارى و قماربازى شرکت کنند، جان خود را فدا کردند؟ آیا شرایط امروز با شرایط زمان واقعه کربلا تفاوتى دارد؟ مگر در دربار یزید چه مى گذشت؟ اگر قیام سیدالشهدا(علیه السلام) نبود، امروز من و شما چیزى از اسلام نمى دانستیم و به تدریج این مسائل براى مردم عادى شده بود.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط علی اصغر 86/10/25:: 8:0 صبح     |     () نظر


 – جنبش وبلاگی حامیان جبهه پایداری